ihlet


Tegnap délután egy papír-angyal, szállt rá a notebook-om fedőlapjára. Először csak körülnézett, aztán hangosan trombitálni kezdett. Egyedül voltam otthon, a nappaliban álltam, mikor meghallottam a dallamát.

Csodálkoztam, amikor beléptem a szobába. Zavart voltam, nem tudtam, mit kellene tennem. Ha az emberhez angyal jön, nem kérdezi azonnal, mégis mi a fenét keres ott. Pont ott. Egyébként pedig miért pont azt választotta - ez is átvillant az agyamon, ugyanis Guaraldi egyik kedves dallamát, a Fredát játszotta.

Egyszóval nem értettem, csak álltam. Talán megérezte, talán már belekezdett volna, megszólalt.
- Ha gondolod elmagyarázom, de szerintem ezzel ne fárasszuk egymást - mondta.
- Rendben, ha így látod jónak - válaszoltam az ajtófélfának támaszkodva kis idő múlva.
- Egy dolog miatt jöttem. Most egyedül vagy, gondoltam megbeszélhetnénk. Ne vedd felvágásnak, de nem szoktam az ilyet túlságosan túlbonyolítani. Kivétel vagy - már most ebben a pillanatban. Próbáld meg értékelni.
- Szóval a dolog egészen egyszerű - folytatta, miközben a trombitáját törölgette - nem vagy őszinte magaddal szemben. Egy halom dolog van a fejedben és azt veszem észre... - köhögött... itt a hangja feszesebb, mélyebb lett - azt veszem észre ezeket néha még magad előtt is letagadod. Ügyefogyottan körüljárod magadban, néha mással is megbeszéled, aztán meg szarsz bele.
- Eltaláltam, persze, hogy eltaláltam és tudom miről van szó - folytatta némileg fölényesen. 
Tehát azt javaslom, az ilyesminek menj a végére. Ha valami eszedbe jut, írd le. Ha nincs időd rá csinálj. Erre. Ne másra. Fotó ugyanígy.

Tömör volt, nem kertelt. Igaza volt, egészen világos.

- Teljesen világos, persze - mondta megint. Örülök, hogy érted - és mosolygott. - Kávé illatot érzek.
- Igen - mondtam - most főztem. Megkínálhatlak?

Lementünk, töltöttem neki - három cukorral, kis tejjel kérte - majd visszabattyogtunk a teraszra és rágyújtottunk. Nem beszéltünk, fáradt voltam, ő pedig nyilván érezte, nem erőltetett újabb kérdést. Megköszönte és visszament a szobába.
- Köszönöm! - kiabáltam utána.
- Kérlek!
A teraszon álltam, füstölgő dekkel néztem utána. Mire visszaértem a szobába, már elment.

Megjegyzések

csuszta üzenete…
olyan sok minden eszembe jutott erről, de leírva mind rosszul hangzott... úgyhogy csak köszi :)
isvanka üzenete…
:) jó, hogy elolvastad
Tyupi üzenete…
engem elkerült ez az angyal ez jelent valamit?:)franko tetszett haver...
isvanka üzenete…
dehogy kerül el... :)
köszi!

Népszerű bejegyzések