A Rendről és a Gondviselésről



A Rendről és a Gondviselésről

Úgy tapasztaltam, hogy az emberi élet alján rend van. S mert az emberi élet a Teremtés legbonyolultabb megnyilatkozási formája, valószínű, hogy máshol is rend van, a kezdetlegesebb és egyszerűbb létezés világában is, a kőzetek, mosómedvék, hüllők és a bolygócsillagok természetében is. Mindenben rend van, a dolgok eljutnak hozzánk, akkor is, ha ujjunkat sem mozdítjuk, s rend van abban is, hogy időnként mozdítjuk ujjunkat, vagy lelkünket a célból, hogy a dolgok eljussanak hozzánk, mi eljussunk bizonyos helyzetekhez, emberekhez, gondolatokhoz, melyekhez személy szerint, elodázhatatlanul közünk van. Mindebben rend van, ebben hiszek.
De hiszek abban is, hogy e rend mögött szándék is van, melyet nem ismerek. Nevezd, ahogy akarod. Én Gondviselésnek nevezem. Ez a szándék törődik velem, személyesen, büntet, vezet, elrendezi dolgaim, a mélybe taszít, minden pillanatban ellenőriz, építi körülöttem a világot és épít engem a világban, felhasznál. Aki ezt nem érzékeli idővel, vaksi és süket. Minden mögött a Gondviselés van: ebben is hiszek.

/Márai Sándor, Füveskönyv, 43./
/Márai sorozat/

/Kesztölc/

Megjegyzések

isvanka üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
isvanka üzenete…
Egy kis megálló ennél a képnél...

A bejegyzés? Két okból... Márai sorai illenek a képhez... valamint régen szerettem volna konkrétan ezt az írást tárgyalni...

A Füveskönyvben számos alkalommal emleget Istent, az Istenit, az Istentől valót.

A mostani írás a Füveskönyvnek viszonylag elején szerepel. Márai itt tisztázza, mire gondol, amikor az Istenit említi.
Persze ez így az én számból meglehetősen profán, mégis... le szerettem volna írni.

Szerintetek? A dolog meglehetősen mély, mivel Márai itt tartózkodik a Felsőbbrendű valamely valláshoz való kötésétől - szűkszavúan fogalmaz, szigorúan, mely szigor ugyan az egész Füveskönyvre jellemző, mégis itt, ebben az írásban szerintem sokszorosan is igaz. Ebből nem enged.
Szerintetek?

.. és miért ez a kép? ... mert alul rend van... kiemelkedik a világ, feketén, sötéten és a templom... melyik templom? Márai erre:
"De hiszek abban is, hogy e rend mögött szándék is van, melyet nem ismerek."

Beszéljünk erről!
Névtelen üzenete…
Jo idezet, tetszik, birom Marai gondolkozasat! Es illik a kephez!
Udv innen a nagybetus Amerikabol...:)
Krisztike, a szomszedbol...;):D
öcske üzenete…
Szándéknak lenni köll és kész. Nem tudom másképp látni.
isvanka üzenete…
öcske! Így.

Krisztike, köszi, hogy idelátogattál, mikor mehetek kicsit én is Amerikába? Oda a nagyba' bele... :) szeretnék! Jó időtöltést kívánok, írhatnál, hogy mit is csinálsz, meg ilyesmi...

Népszerű bejegyzések