fogyasztói társadalom



fogyassz! - ez a dolgod


kiegészítve:

"... kólásüveg a Föld farka,
Amerika marka rajta..."

/Földes László, Hobo/

Megjegyzések

isvanka üzenete…
a kép 19-én készült, ma voltam megint arra.. már lebontották
isvanka üzenete…
A fotozz.hu-n is fent van a kép, az ottani hozzászólások (a fotós, ulpius lennék én):


Értékelés:
hibátlan kép. mondanivalóját tekintve tökéletesen társadalomkritikus, amit nagyon szeretek, talán ez is a fotózás egyik lényege, hogy felnyissa a kép az emberek szemét ilyen dolgok felett. sajnos nem tudom pontosan megfogalmazni az érzéseimet a képpel kapcsolatban, de ez azért van, mert rengeteg gondolatom támadt közben. grat ;)

A fotós hozzászólása:
Köszönöm az elismerést, ilyen szempontból rokonok vagyunk - sokkal jobban tetszik egy kép, ha mögöttes tartalommal bír.

Örülök, hogy sokmindent eszedbejuttatott, az igazi cél ez volt.

Köszönöm, hogy megnézted, meg fogom nézni a képeid!

üdv,
ulpius
2008. június 16. | 06:58 | raczkevi Fotózz!hu támogató

Értékelés:
OFF
Köszönöm a Hobo idézetet,NAGYON ütős,de igaz...Látom téged sem a cukormáz érdekel..Sajnos EZ avaló világ,Neo...>((
semmi mást nem tehetünk,mint egyenként hallatjuk szavunkat,képeinket,próbálunk összefogni ,de ez a Kali Juga,a Vaskor..amikor a vezetők NEM beavatottak,és az Ego,a Mammon,az aranyborju uralkodik..
A fényhozó,Lucifer világa ez...

Az egyetlen lehetséges választás :
A szeretet.
ON
Szép fényeket!

A fotós hozzászólása:
Megértettél és ennek nagyon örülök!
Köszönöm, hogy írtál!

üdv és Neked is további jó fotózást (a képeid mindenképp megnézem!)
adott pontszám: 5
2008. június 15. | 15:59 | Aerendil

Értékelés:
nagyon jó észrevétel és ötletes ahogy kielemted a mondanivalót, gyönyörűek az árnyékok, az a kis piros érdekesség teszi a képet. Kreativ és sokatmondó szocifoto, ahogy a pusztulatban is ott diszeleg a cocacolás reklám, mintha azt mondaná a (az ismert mondást kiforditva) hogy az embert és környezetét el lehet pusztitani, de a fogyasztót belőle kiölni nem lehet
grat

A fotós hozzászólása:
Naggyon szépen köszönöm, megértettük egymást. Ennek nagyon örülök!

üdv,
ulpius
adott pontszám: 4,6
2008. június 15. | 14:21 | Zümi

Értékelés:
Szia!Remek ötlet a fogyasztói társadalom ilyesfajta torz bemutatása!Nagyon jó lett a piros szín kiemelése, engem egy picit zavar a jobbalsó részén látható szallag, de nálam kép a rendben !
Üdv:Zümi

A fotós hozzászólása:
Kedves Zümi,

a szalag okát a képen egy értékelőnek már elmeséltem... kérlek olvasd el... szerintem úgy érthető lesz..
mert megértettél... ennek örülök!

üdv,
ulpius
adott pontszám: 4
2008. június 15. | 10:53 | efi

Értékelés:
az árnyékkal együtt jó téma. a szelektív szintelenítéssel kiemeled a témát, végülis jó, bár anélkül is élne a kép.
a ferdeséget nem értem, miért hagytad.
mindenképpen korrekcióra szorul, szerintem.

szép fényeket.

A fotós hozzászólása:
Szia,

oké, értem igazad van. Nem vitatkozni szeretnék, de azért ideírom, szerintem a ferdeség a mondanivaló miatt elhanyagolható részletkérdés. A hordótorzításból adódik - vágtam a képet, a másik fele nem látszik.

Köszönöm, hogy időt szántál rá!

üdv,
ulpius
2008. június 15. | 10:25 | KiforditottFiú

Értékelés:
Zárva vagyunk és mégis nyitva! :)
Az árnyékok miatt igen jó!

A fotós hozzászólása:
Köszönöm szépen :)
adott pontszám: 4,7
2008. június 15. | 10:22 | Rico

Értékelés:
Végre!

Olyan régóta várom már, hogy valaki pellengérre állítsa egy frappáns képpel a mai vadfogyasztói társadalmat!

A kompozíció remek, csak a baloldalt lévő oszlopot nem tudom mire vélni. Engem egy kicsit zavar...

A fény-árnyék megjelenítése is nagyon jó ötlet volt. Remek kép, apró hibával.

A fotós hozzászólása:
Nagyon szépen köszönöm! Ezek szerint volt értelme :)

Az oszlopot, kordont korábbi értékelőnek magyaráztam, kérek olvasd el, szeretném, ha értenéd miért került rá.... majd írj, hogy érthető-e. Ha nem, szívesen kifejtem...

... jó, hogy vagyunk néhányan, akik így gondoljuk, ennek most nagyon örülök!

Köszönöm az értékelést és a pontot!

üsv,
ulpius
adott pontszám: 4,8
2008. június 15. | 09:58 | raczkevi Fotózz!hu támogató

Értékelés:
Nagyon jó és aktuális a téma!a megvalósítás tetszik,jól interpretálod a lényeget!A színnel való játék is szuper!Azért nem 5-ös,mert valahogy túl soknak érzem /én csupán ;o) /a "sok" körítést.Természetesen tudom hogy így jön át a lényeg,de mégis..Nagyon jó a fény-árnyék hatás!!Csak gratulálni tudok!Szép fényeket!

A fotós hozzászólása:
Értem mire gondolsz, amikor csináltam a képet nem akartam erre figyelni... tudatosan.
Örülök, hogy tetszik a megvalósítása a gondolatnak, ezek szerint valamennyire sikerült kifejezni azt, ami a fejemben van - ezzel kapcsolatban.

Köszönöm, hogy írtál és, hogy megerősítettél. Ez minden értékelőnek is szól, köszönöm Nektek!

üdv és további jó fotózást Neked is!
ulpius

zárógondolatként lopok kicsit...
Hobo írja, hasonló témájú versében:

"Kólásüveg a Föld farka,
Amerika marka rajta."
adott pontszám: 4,5
2008. június 15. | 09:36 | kissendre

Értékelés:
Értem mit mondassz,,mert beszédes a látvány,talán jobban a lényegre kellett volna építeni a képet.A kép közepe az árnyékkal már ütős lenne,ami az építésre vagy bontásra utal,a szalag,az oszlop ,ezeket valahogy lehagynám.A téma "felfedezése,,dicséretes és a kép egy részének színtelenítése nekem tetszik.Hát így gondolom.További jó fotózást..

A fotós hozzászólása:
Szia,
örülük, hogy így gondolod. A szalagot és a kis oszlopot a következővel magyarázom - emellett éretem az indokaidat.
Ahol állok, ez már csak távlat, ami jól el van kerítve. Az egész bomlik, roskadozik és dől magába: rengeteg mindenkit magával ránt. Engem, Téged nem. Mert a kordonon kívül állunk. A bomlástól és annak árnyékától jól elkerítve.

Köszönöm a rá szánt időt és a pontod!

üdv,
ulpius
2008. június 15. | 09:24 | bruce11

Értékelés:
- őőő ez nagyon durca

A fotós hozzászólása:
az :)
baj?
naugye
adott pontszám: 3
2008. június 15. | 09:16 | Jana(2)

Értékelés:
Nekem sok az információ ebben a képben, és ezért nem is értem, hogy tulajdonképp mi is akar ez lenni. Valami elhagyatott épület? Talán a színes részeket te tetted oda? Hmm... fura :)

A fotós hozzászólása:
Nem érted. Nem baj. Nem magyarázom túl, nem szeretném... és ezért kérlek ne haragudj.

Ady használta a szimbolizmust, mint eszközt gondolatainak versbe formálására. Zseniálisan. NEM szeretném magam Ady-hoz hasonlítani, sokkal jobban szeretem és tisztelem annál, mégis az eszközünk közös.

A kép a szimbolizmusával szeretné ábrázolni a gondolatot, ami a következő (naggyon dióhéjban).
Van a világ. Vagyunk mi emberek. Értékeink vannak. Viszont arra nevelnek bennünket, hogy ezeket az értékeket dobjuk szépen a szemétbe és helyettük éljünk a kész dolgokkal, azokkal, amiket megcsinálnak, amikhez már nem kell gondolkodnunk. Fogyasztásra nevelnek, legyen szó akár a kóláról, akár a filmművészetről, zenéről, akármi másról.
Egy a fontos: NE GONDOLKODJ!
Ha nem teszed, nyertek.

A képen a világ van. Szimbolizálva egy bontás alatt lévő ABC-vel. Düledezik, értékei nincsenek, már nem színes, omlik össze az egész.
VISZONT! Ott van a színes, szép és megnyugtató felirat és kólásüveg, sugallva, hogy ne foglalkozz semmivel, ne gondolkodj, jó így a világ... te csak igyad a kóládat, fogyassz és ne bánkódj.

Mindez szimbolizmus.

A korlát és a kordon kilétét és okát már korábbi értékelőnek magyaráztam, ha gondolod, olvasd el...

üdv és ha gondolod és nem érted, szívesen tovább mondom.... csak most már aludnom is kellene :)

A többiektől pedig elnézést kérek az okoskodásért...

üdv,
ulpius

Népszerű bejegyzések